Veelvoorkomende misvattingen over 3D-configuratoren ontmaskerd

3D-configuratoren zijn nog steeds een opkomende technologie, waardoor misvattingen vaak voorkomen omdat de informatie over configuratoren nog niet wijdverspreid is. We hebben een aantal van de meest voorkomende misvattingen ontkracht en laten zien hoe praktisch 3D-configuratoren kunnen zijn voor een breed scala aan bedrijven.

Mythe #1: 3D-configuratoren zijn alleen voor hightech bedrijven

3D-configuratoren kunnen worden geïmplementeerd in verschillende sectoren en voor verschillende soorten producten. Tot nu toe hebben we configurators gemaakt voor kleding, verpakkingen, kasten, zwembaden, kassen, bedden enzovoort. De mogelijkheden zijn eindeloos, als uw product aanpasbaar is kunnen we er waarschijnlijk een configurator voor ontwerpen. Zolang uw bedrijf een website heeft en uw klanten een internetverbinding hebben, kan een 3D-configurator in uw website worden geïntegreerd. U hoeft geen groot en innovatief bedrijf te zijn om de vruchten te plukken van een 3D-configurator. Het belangrijkste doel is het verbeteren van uw online aanwezigheid en het bieden van een omnichannel aanpak waarbij alle kanalen feilloos met elkaar communiceren.

Mythe #2: 3D-configuratoren zijn erg duur

Dat hoeft niet! De kosten van een configurator zijn afhankelijk van verschillende factoren. Een zeer gedetailleerde en zware 3D-configurator kost natuurlijk meer dan een snelle en eenvoudige configurator. Het hangt af van het type product, de hoeveelheid maatwerk die u wilt, andere aanvullende functies enzovoort. Bovendien verhoogt de configurator de conversie en genereert hij meer leads, wat zorgt voor een hogere omloopsnelheid en een boost voor uw bedrijf in het algemeen. Over het algemeen hebben bedrijven een terugverdientijd van ongeveer 1 tot 2 jaar op onze configurators. 

Mythe #3: Een 3D-configurator zal mijn winkel verzwakken

Dit is een van de meest gehoorde mythes die we willen ontkrachten. Onze 3D-configuratoren bieden een soepele combinatie van online verkoop en verkoop in de winkel. Wanneer klanten hun product online ontwerpen, ontvangen ze een offerte met een unieke code die aan hun configuratie is gekoppeld. Ze worden aangemoedigd om de aankoop in de winkel af te ronden. Dat geeft verkopers de kans om de configuratie op te halen (met behulp van de unieke code) en advies op maat of aanvullende informatie te geven. Conversieratio’s zijn nog steeds hoger in de winkel dan online, dus als je mensen de mogelijkheid biedt om de twee te combineren, zal dat je conversieratio verder verhogen. Mensen willen graag in hun eigen tijd online opties bekijken, maar genieten ook van een persoonlijke face-to-face ervaring! 

Mythe #4: 3D-configuratoren bieden alleen voordelen voor klanten, niet voor het bedrijf zelf

Een 3D-configurator maakt het hele aankoopproces inderdaad soepel en gemakkelijk voor de klant. Maar heeft ook grote voordelen voor het bedrijf zelf. Zoals gezegd verhoogt een 3D-configurator uw conversie en genereert het meer leads, maar dat zijn niet de enige voordelen. Ze verbeteren ook de doorlooptijd en minimaliseren fouten, aangezien het hele productieproces wordt geautomatiseerd en er geen menselijke tussenkomst meer nodig is. Ze bieden ook diepgaand inzicht in de klant, omdat de configurator alle gegevens opslaat. Zo kunt u de gegevens gemakkelijk analyseren en op trends anticiperen, zodat u op de hoogte blijft van uw potentiële klanten en hun voorkeuren. 3D-configuratoren bieden voordelen voor alle betrokken partijen en verhogen uw productiviteit en de klantervaring.

Wilt u graag samenwerken? Contacteer ons.

Elk project is uniek. Daarom is het belangrijk om samen te zitten en een optimale aanpak voor uw project te bespreken. Aarzel niet om contact op te nemen en dan kunnen we vrijblijvend bespreken wat we voor u kunnen uitwerken.

1 Step 1
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right
FormCraft - WordPress form builder